Yleiset kysymykset

Alapuolelta löydät yleisimpiä kysymyksiä siitä, miten hakea pikavippi heti tilille netistä.

Kuinka tavoitan asiakaspalvelun?

Asiakaspalvelumme tavoitat helpoiten sähköpostin kautta info@cashmoney.fi välityksellä. Palvelemme joka päivä aamukahdeksasta iltakymmeneen (8-22). Odotamme yhteydenottoasi.

Olen muuttanut, pitääkö uusi osoite ilmoittaa?

Kyllä, kaikki osoitteenmuutokset tulee ilmoittaa asiakaspalveluun välittömästi. Näin toimimalla laskusi eivät mene vanhaan osoitteeseesi ja vältyt ylimääräisiltä kuluilta ja harmeilta.

Mihin käytätte asiakastietoja?

Asiakastietoja voidaan käyttää vain sisäiseen markkinointiin. Markkinointiviestejä lähetämme ainoastaan muutaman kerran vuodessa. Mikäli et halua jatkossa markkinointiviestejämme, ilmoita asiasta asiakaspalveluumme. Emme luovuta asiakkaidemme tietoja kolmansille osapuolille.

Voinko hakea vippiä puolison/sukulaisen tiedoilla?

Ei, vippi on tarkoitettu haettavaksi ainoastaan omilla tiedoillasi. Toisen tiedoilla vipin nostaminen täyttää petoksen tunnusmerkit. Kaikki petosyritykset ilmoitamme aina poliisille.

Tietooni on tullut että tiedoillani on haettu vippiä. Kuinka toimin?

Jos joku on petoksella nostanut nimissäsi vippiä, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme. Kerromme miten Sinun tulee asiassa toimia ja ohjeet rikosilmoituksen tekemistä varten. Mikäli joku toinen on nimissäsi nostanut vipin, et ole itse vipistä vastuussa.

Haluaisin peruuttaa vippisopimuksen, kuinka se onnistuu?

Vipin otto netin välityksellä lasketaan etämyynniksi, ja näin kuluttajalla on 14 vuorokauden aika peruuttaa vippisopimus. Peruutus on tehtävä aina kirjallisesti. Muistathan ilmoittaa vähintään seuraavat kohdat peruutusilmoituksessa:  Vipin ottajan nimi ja henkilötunnus kokonaisuudessaan, paikka ja päiväys. Muista allekirjoittaa peruutusilmoitus. Palauta myös nostamasi vippisumma tilillemme välittömästi. Saatuamme kirjallisen ilmoituksesi ja suorituksesi, astuu peruutus voimaan.

Hakeminen

Mitä luoton saaminen edellyttää hakijan puolelta?

Myönteinen vippipäätös edellyttää mm.:

  • Vähintään 18 vuoden ikää
  • Puhtaita luottotietoja, ei maksuhäiriöitä
  • Suomen kansalaisuus ja henkilötunnus
  • Pysyvä osoite Suomessa vähintään kahden viimeisen vuoden ajan
  • Verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne tunnistautumista varten
  • Riittävät kuukausitulot vipin lyhennystä varten

Milloin voin hakea vippiä?

Vippiä voit hakea 24h kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä nettisivujemme kautta. Vippihakemuksia ja vippinostoja käsitellään aina yhtiöiden aukioloaikoina, jotka vaihtelevat hieman.

Kuinka paljon pikavippi maksaa?

Pikavipin kulut ja korot määräytyvät aina lainapalvelun mukaan. Suurin osa palveluista pisteyttää hakijat ja tekevät tällä tavalla ns. luottoluokituksen eli riskiarvion. Mitä suurempi riski luotonmyöntäjälle, sitä suurempaa korkoa myös pyydetään. Halvin pikavippi myönnetään niille, joiden luottopisteytys on korkea eli maksukykyä löytyy hyvin.

Myönnättekö vippejä yrityksille?

Suurin osa yhtiöistä tarjoaa pienlainoja vain yksityisille kuluttajille, mutta myös yrityslainaa on mahdollista saada. Lue lisää ja tutustu esim. Freedom Rahoitukseen. Käy meidän pikavippivertailu läpi ja voit löytää lainayhtiöitä, jotka tarjoavat yrityslainaa.

Kuinka nostan limiittiluottoani?

Helpoiten asia onnistuu olemalla yhteydessä yhtiöiden asiakaspalveluun joko puhelimitse tai sähköpostilla. Näin toimimalla muutos astuu voimaan nopeasti.

Asun ulkomailla, voinko ottaa kauttanne vippiä?

Vipin saaminen edellyttää vakituista osoitetta Suomessa. Näin ollen, vipin nosto ei onnistu.

Kuinka saan itselleni lainakiellon?

Lainakiellon saa asettua itselleen olemalla yhteyksissä vippifirman asiakaspalveluun joko verkossa tai puhelimitse. Systeemi toimii hieman erilailla riippuen mille firmalle haluat asettaa lainakiellon. Mikäli haluatte asettaa itsellenne koko maata koskevan lainakiellon, tapahtuu se Suomen Asiakastieto Oy:n kautta.

Nosto

Paljonko voin nostaa vippiä?

Jos käytössäsi on luottolimiitti, voit nostaa tililtä koska tahansaa, niin kauan kun luottolimiittiä on jäljellä. Jokainen suorittamasi lyhennys lisää käytettävissäsi olevan limiitin määrää. Tämäkin on kuitenkin aina yhtiökohtaista ja jokaisella firmalla on hieman erilaiset systeemit.

 

Mikä on pienin mahdollinen nosto?

Pienin nostettavissa oleva summa on 20 euroa, kun vastaavasti suurin taas jopa 70 000 euroa.

 

Kauanko rahan siirto ottaa aikaa?

Rahat siirretään tilille usein nopeasti, jotkut yhtiöt tarjoavat pikalainan tilille 15 minuutissa, kuin joillakin taas kestää 1-2 vuorokautta. Mikäli asiakkaalla on tili Osuuspankissa, Nordeassa, S-Pankissa, Aktiassa, Handelesbankenissa tai Danske Bankissa, rahat näkyvät tililläsi usien varsin nopeasti, riippuen minkä yhtiön kautta lainaa otat.

 

Voinko hakea vippiä Prepaid-liittymällä?

Kyllä, tunnistaudu tässä tapauksessa pankkitunnuksiesi avulla.

 

Miksi sain kielteisen vippipäätöksen?

Syitä hylkäämiseen on useita. Yleisimmät ovat maksuhäiriömerkintä, puutteelliset tiedot tai asiakkaan luottoriski on liian suuri. Rahoitusyhtiön ei tarvitse perustella hakijalle hylkäyksen syytä.

 

Luin, että voin tunnistautua mobiiliivarmenteen avulla. Mistä saan sen?

Mobiilivarmenteen saat omalta puhelinoperaattorilta. Ohjeet hakemiseen löydät puhelinoperaattorisi nettisivuilta.

Takaisinmaksu

Milloin vippi tulee maksaa takaisin?

Vippi tulee maksaa takaisin ajallaan sopimuksen mukaan eräpäivään mennessä. Riippuen valitsemastasi vipistä, takaisinmaksu tapahtuu kerralla eräpäivänä tai sitten tasaerissä kuukausittain. Tarkemmat tiedot löytyvät saamastasi vippitarjouksesta.

Voinko vipin maksaa takaisin ennen eräpäivää?

Kyllä, tämä onnistuu vallan mainiosti varsinkin kun kyseessä on pienempi pikavippi. Käytä vain aiemmin saamaasi laskua ja sen viitettä suorituksessasi. Tämäkin on toki yrityskohtaista, lue lisätietoja sen firman sivuilta mistä olet lainan ottanut.

Onko mahdollista saada lasku sähköisessä muodossa?

Voit saada useimmista paikoista pikavippilaskun sähköpostiin, kaikki yritykset eivät kuitenkaan tätä ominaisuutta tarjoa.

 

Minulla on tilapäisiä rahaongelmia, enkä voi lyhentää saldoani sovitun mukaisesti – mitä teen?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme asian ratkaisemiseksi, yhdessä löydämme varmasti ongelmaan molemmpia osapuolia tyydyttävän ratkaisun. Näin toimimalla vältyt viivästyskoroilta.

 

Onko palveluiden käyttö turvallista?

On varmasti.  Tiedonsiirrossa käytetään aina samaa viimeisintä SSL-tekniikkaa, kuten esimerkiksi pankit käyttävät. Asiointiin käytetään pankkitunnuksiasi, jotka ovat vain Sinun hallussasi. Voit siis käyttää vippipalveluita turvallisesti.

 

Mihin voin käyttää nostamani luoton?

Voit käyttää luottis ihan niin kuin itse haluat. Käytä se vaikka ostoksiin, remonttiin, harrastuksiisi, uusiin huonekaluihin tai vaikka auton uusimiseen. Voit käyttää sen myös vaikka itsesi hemmotteluun, tilaa esimerkiksi unelmien lomareissu kauas Aasiaan, kaupunkilomaan Euroopassa tai vaikka ihan viikonloppulomaan jossain mukavassa kylpylässä – päätös on Sinun.